Berlari ke Ufuk Jingga

Posted: April 14, 2012 in Uncategorized

Aku berlari sekuat hati

Menerjah belukar dan belantara tebal

Tanpa mempedulikan haiwan ganas yang asyik memerhati

Duri dipijak, bisa diendah

Aku patahkan ranting ranting yang berserakan

Biarkan sahaja ia hancur menjadi serpihan kecil

Aku lumatkan dedaunan kering ke dalam bumi

Biarkan sahaja ia musnah hilang tiada kesan

Aku terus belari ke ufuk jingga itu

Sedang ku tahu ia belum pasti

Entah realiti atau sekadar mimpi

Aku tetap berlari

Sambil menangisi di dalam hati

Aku tetap berlari

Sambil berharap ia terjadi.

WMH | Putrajaya

Tinggalkan Jawapan

